- Barnvagn!

Barnvagnar, vilken jävla djungel. Man vill ha något nytt och fräscht, något som inte är 
begagnat, samtdigt som man vill ha både liggdel, sittdel och babyskydd i ett och samma
paket. Men vad ska man välja? iCandy är en vagn som jag bokstavligt talat har älskat sen jag såg
den för första gången, och när jag fick köra den så blev jag ännu mer kär. Vilken känsla! 
Det är ungefär som en iphone, ni vet vilken känsla jag snackar om va? Det är något 
speciellt med att hålla i en iphone, dess design och vikt skapar en känsla av lyx.
Lite så är det att köra en iCandy. Men är jag villig att betala över 8000:- för endast
en sitt/liggdel. Nej? Ja? 
 
Ett annat alternativ som vi kollat på är en vagn som heter Vesper, den är
snygg, finns i många olika färger och mönster, är minst lika bra som iCandy
OCH du får sittdel, liggdel och babyskydd för mindre än 8000:- sammanlagt.
Ganska schysst deal! Du kan ha den från 0-2,5år ungefär. Det är ju nått
sånt man vill ha egentligen. Men å andra sidan så är det ingen iCandy. 
Kommer jag ångra mig om vi köper den? Kommer jag vara bitter för
att vi inte la ut ännu mer pengar på en vagn som vi (mest jag) vill ha? 
 
Vad har ni valt för barnvagnar, och varför?
 
(iCandy) 
 
(Vesper) 


Kommentarer
Mattias

Som 3 barns far och blivande 4 barns far så rekommenderar jag dig och din tjej att testköra så många vagnar ni kan hos så många barnvagns återförsäljare ni kan hitta. Tänk på att ni kommer att gå på asfalt, genom snö (låsta framhjul är då bäst), genom sand (små hjul fastnar), genom grus, över gräs och i vatten. Ska ni ha lufthjul eller hela gummidäck? Luft är mjukare men man kan få och kommer att någon gång att få punka. Testa att gunga vagnarna överdrivet mycket som om ni drar den uppför en trappa. Kommer handtaget att hålla för det? Orkar utrymmet under vagnen en kasse med mat på 5-10 kg? Är handtaget ställbart? Kunna reglera höjden är guld värt om man går långt och vill kunna avlasta armarna. Hur är tipprisken med barn, skötväska och matkasse under? Är tyget tvättbart? Lätt att ta av? Finns det fästen för babyskyddet ni ska skaffa så chassit går att använda med det? Lite saker jag kom på just nu. Fråga gärna om det är något mer jag kan hjälpa till med. Men i slutändan så gör ni två alla val. :)

2012-10-11 @ 22:03:41
Caroline Prim

Jag tycker absolut att ni ska köpa den vagn ni hellre vill ha. Vagnen används (oftast) flitigt och då är det viktigt att man är nöjd med den.

Vi har en Bugaboo Donkey. Det är den enda syskonvagnen som går att göra till en enkelvagn om man vill. Dyr - ja! Meeen det är så värt det istället för att köpa en billigare vagn och inte vara nöjd!

2012-10-11 @ 22:40:59
Maria

Vi har teutonia spirit. Trehjuling med stort hjulvfram som går bra att köra i snöslasket i Gävle. Gillade att sittdelen var vändbar, vilket alla trehjulingar inte har. Ville ha sonen mot mig från början när han börjat sitta.

2012-10-12 @ 19:56:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

makingababy

Mamma, mamma, barn.

RSS 2.0