- Slutar hon att trakassera? Svar Nej!

Det här inlägget har tydligen gjort att jag är en dålig mamma, att jag har varit
arg på Emilio hela tiden i magen, att jag kallat honom en massa fula saker,
att han knappast är önskad, att jag bara klagat på allt han har gjort,
tydligen det också hela tiden. Jag förstår inte hur en människa kan lägga sån
tyngd på endast två ord och sedan skita totalt i resten av texten. 
Eller alla andra inlägg för den delen. Men det är klart, som gravid eller
mamma får man ju aldrig bli arg, man får aldrig vara less, trött
eller besviken. Tur att J är en sån fruktansvärt bra stålmorsa som
aldrig är varken trött, arg, besviken eller less. Vilket toppenliv
hennes dotter måste ha. Men vet du vad? Jag skiter fullständigt i dig
och din dotter, i ditt liv. Jag bryr mig inte och jag lägger mig inte i. 
Du kanske skulle testa det du också, att inte lägga dig i andras liv
och andras barn. Fokusera lite mer på ditt liv och ditt barn.
 
"Igår var det dags för undersökningen på Tittut kliniken vilket slutade
i ett fiasko. Klimpen hade lagt sig med huvudet neråt och inåt. Trots flera försök till
att vända på honom/henne så gick det inte. Vi testade att ligga på flera olika sidor, 
jag fick stå och hoppa, äta godis och dricka läsk, vi fick tom låta ett annat par
gå före i hopp om att klimpen under den tiden skulle vilja vända på sig, men nej.
Puffa vi på magen så fick vi bara arga sparkar tillbaka. Klimpen var bestämd, 
vi skulle inte få se någonting. 
 
Jag var grymt besviken och arg på klimpen hela kvällen, men nu så här i
efterhand  har jag skit dåligt samvete för det. Det är ju inte hans/hennes fel. H*n tyckte
bara att det var  väldigt bekvämt att ligga där nere när mammorna sprang runt på stan,
vilket jag kan förstå. Så idag längtar jag lite extra efter att få pussa och hålla om vårat
lilla knyte och berätta att  mamma inte alls är arg eller besviken. Men det är ett bra tag
kvar tills jag kan göra det.  Jag lovar att jag ska gottgöra dig tusen ggr om min lilla älskling!"
 
 
Så jag antar att J har rätt. Jag är tydligen världens sämsta mamma
och jag var världens sämsta blivande mamma.


Kommentarer
Också mamma

Du är nog varken världens bästa, eller sämsta mamma. Det är det ingen som är.
Jag kan hålla med dig, om att alla borde sköta sina egna liv, och kanske tänka mer på sina egna barn, än andras.
Jag håller dock med signatur J, att du klagat otroligt mycket. När man följer dig/er, är det lätt att få uppfattningen om att du/nu hade värdens jobbigaste graviditet, förlossning, problem med sjukhuset i efterhand osv.
Att det kan krångla på förlossningen vet jag, då jag fick byta sjukhus och det tog 4,5 dygn med förlossningsvärkar, innan han behagas komma ut! Men läkarna vet vad dom gör, och när det inte behöver ingripas.
Ja, er son fick RS, ett virus som drabbar 90% av alla spädbarn! Det är såklart inte lätt att se sitt lilla barn sjukt, men jag kan ändå tycka att dina inlägg ibland är aningen överdrivna. Man är inte värst utsatt jämt!
Men för det, behöver man inte vara en dålig mamma! Men jag förstår de mammor som reagerat på vissa inlägg, för det har jag också gjort :)

Svar: För det första. Känner du mig, känner du Emilio? Antagligen inte. Hur vet du då vad som är att "överdriva" eller inte? Jag hade en skit lätt graviditet, det kan du läsa om vart som helst, något jag också påpekat i bloggen flera gånger. Men det var jobbigt på slutet när han inte rörde sig. Förlossningen var fantastisk, den gick fort utan problem förutom att ryggbedövningen tog tid. Och ja, jag vet så väl att 90% av alla spädbarn får RS. Och? Var du med på sjukhuset? Var du med alla dom gångerna vi åkte in till Akuten med Emilio och bad om ett RS prov? SVAR Nej! Så hur kan du då yttra dig om våran situation när du inte var med? Som sagt. Du kanske skulle hålla dig till det du själv säger att alla borde sköta sitt eget liv. Du behöver inte följa mig överhuvudtaget. Och nästa gång du kommenterar kan du ju faktiskt visa vem du är, eller var du för feg för det?
Elin & Rebecca

2013-07-16 @ 15:25:24
Johanna

Hej!

Jag har läst din blogg en länge tid och tanken har aldrig ens slagit mig att du skulle vara en dålig förälder eller att du klagar mycket! Ni verkar leva ett harmoniskt familjeliv, med allt vad det innebär. Jag tycker att det är härligt med någon som verkligen beskriver vardagen, allt är inte rosenskimrande och härligt jämt. :) Man FÅR vara trött, man FÅR säga att saker och ting är jobbigt. Det betyder SÅKLART INTE att man inte älskar sitt barn eller sin partner mindre!! Om människor inte kan förstå skämt och ironi så ligger problemet hos dem!

Har aldrig kommenterat tidigare, men kände att det var dags nu då jag blev illa berörd av dessa människors okunskap, missunnsamhet och elakheter!

Keep up the good work och låt inte dessa människor trycka ned dig!

Kram!

Svar: Tack för dessa ord Johanna, det värmer att höra! Kramar!
Elin & Rebecca

2013-07-16 @ 16:25:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

makingababy

Mamma, mamma, barn.

RSS 2.0