- Torsdag!

V 28+1. Jag förstår inte hur dom flesta verkar tycka att nu minsann, 
nu går det fort. Tiden går sååååå sakta nu. Den står i princip still! 
 
Veckan har dock gått fort, och tur är väl det. Vill att det ska bli måndag så vi
kan titta till våran lilla plutt igen. Vi börjar bli lite oroliga. 1cm hade Sf måttet ökat med
på 4 veckor. Och då var det redan för litet första gången vi kollade.
Enligt ultraljudet så är klimpen 22% för liten. Det är 22% som h*n inte kommer
hinna växa ikapp överhuvudtaget. Vi visste ju att det skulle bli en liten bebis med tanke på
både mina och våran donators vikt/mått. Men just det här hade vi inte räknat med. Och nu vet jag
vad ni tänker säga, "mitt barn följde aldrig kurvan bla bla bla" och "så länge ni följer
eran kurva så är allt bra". Nu är det ju så att vi har ingen kurva än, vi har ett streck, ett rakt jävla
streck. Och det är precis det som göra oss oroliga. Tycker det är löjligt att man inte får visa sin oro utan
dessa kommentarer. Så, nu har jag sagt det också. Klimpen ökar bara med några få
gram, och visst, det är en ökning och det är jätte bra, men det är inte tillräckligt mycket för att det
ska bli en kurva. Veckorna går och det blir liksom som om vi går back hela tiden och det
känns som att det är mitt fel, samtidigt som jag vet att jag kan inte göra så mycket
mer än att faktiskt äta bra och näringsrik mat.
Man känner sig.. otillräcklig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

makingababy

Mamma, mamma, barn.

RSS 2.0