- Sära på benen!

Idag gjorde jag sista undersökningen, HSS. Ett gynekologiskt ultraljud. Det är en undersökning av äggledarna för att ta reda på om de är öppna eller om det finns hinder för ägget att ta sig fram till livmodern. Man gör ett vaginalt ultraljud och en kontrastvätska spolas sedan in i livmodern via en kateter som placeras i livmoderhalsen. Det gör inte direkt ont, men det är fruktansvärt obehagligt och det känns lite som om man får mensvärk. Nu har jag iaf gjort det, och jag tänker inte göra det igen. Och allt såg dessutom fint ut.

Det känns otroligt skönt att vi äntligen är klara med dessa undersökningar även om vi nu valt att göra en heminsemination via en öppen, fast privat donator, Mr M. Men vi står fortfarande i kö till Sahlgrenska eftersom dom säger att om man inte har lyckats med en heminsemination efter 5 försök så ska man heller inte fortsätta, det är inte direkt värt det. MEN gud vad jag hoppas på att vi kan bli gravida med M's hjälp, det skulle vara fantastiskt! Jag längtar tills vi kan sätta igång. Bara hans undersökning och provsvar är klara så sätter vi igång. Fast jag vill helst nu, eller i går. Fantastiska människa!


Kommentarer
Morgan

Jag vill också nunununu!

2012-04-12 @ 04:41:57
URL: http://morgans.nu
Morgan

Självklart ska jag följa er!

2012-04-12 @ 04:42:10
URL: http://morgans.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

makingababy

Mamma, mamma, barn.

RSS 2.0