- Påsken är över

Nu är påsken över, det blev inget firande i varken Järbo eller Storvik i år, inte så konstigt kanske med tanke på alla omständigheter men jag saknar dock familjen där hemma väldigt mycket. Här har det varit lugna gatan, R har jobbat och har hon inte gjort det har vi bara myst hemma med lite påskmat och annat gott. Det har varit väldigt tomt här, det blev ett inlägg och sen inget mer. Man kan väl säga att livet i sig har stått lika stilla som bloggen nästan. Mycket har hänt. Dock inte så mycket positivt. Tanken var ju att vi skulle dela med oss av våran långa process och längtan efter ett eget barn. Längtan finns hela tiden, det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag lägger mig, däremellan är det bara väntan. Jag älskar något som ännu inte finns, jag älskar ett barn som ännu inte existerar. Det finns inget barn inuti i mig och ändå så älskar jag. Hur går det ihop? Jag vill bara att allt ska bli verkligt så vi kan bli en alldeles egen liten familj. Den här långa processen drar ner mig, alla undersökningar, människors bemötande.. Herregud, ska det vara så svårt att förstå att två människor som älskar varandra vill ha ett barn tillsammans?

Steg 1.
Vi står i kö hos Sahlgrenska, väntetiden är ca 1,5 år. Förstår ni hur långt det är? Västra götaland är det län som är strängast i hela Sverige när det gäller inseminering av homosexuella, även det län som har längst väntetid. Vi har pratat med andra län som ligger runtomkring oss som tex Örebro, tyvärr kan dom inte ta emot oss om vi inte är folkbokförda där och inte har bott där i 1 år. Vi försökte få muta dom med lite cash och sa att vi var beredda på att betala om vi fick bli förflyttade till dom, men det gick tyvärr inte heller, det är för många som står i kö och det finns alldeles för få donatorer.
Steg 2.
Vi letade upp dom populäraste graviditetsklinikerna i Danmark och hittade tillslut en som vi fastnade för. Vips så är ännu fler undersökningar igång. Problemet är att det juridiska i det hela blir krångligare om vi gör det i Danmark än Sverige.
Steg 3.
Längtan växer och vi börjar nu tappa hoppet. En vän erbjuder sig som donator men backar sedan, och längtan växer ännu mer.
Steg 4.
Vi har hittat en fantastiskt fin kille med en underbar personlighet. Han kommer nu bli våran donator. Och målet är en graviditet till sommaren/under sommaren..


Kommentarer
Sofie.B

Underbart! Starkt och stort att ni väljer att dela vägen till graviditeten med oss andra <3

2012-04-22 @ 13:30:25
URL: http://sofieb.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

makingababy

Mamma, mamma, barn.

RSS 2.0